Globaal denken - lokaal handelen - de klant centraal
Dilian Willemsen: "Wij zijn echt puur gericht op de Nederlandse markt. Dat kunnen zijn: fabrieken, maar ook de bouwsector, de agrarische sector, en we bedienen ook de sec-tor maritiem en
offshore. De tak Pneumatiek zijn we momenteel aan het verbreden."
"Overal waar techniek, en dan met name hydraulische techniek aan te pas komt, leveren wij onze producten en diensten. Zo dicht mogelijk bij onze klanten, vandaar onze vele vestigingen,"
aldus Willemsen.
"HANSA-FLEX beschikt over een 24-uursdienst. Dat zijn onze service-monteurs. Op het moment dat een klant belt met een probleem, proberen onze monteurs zo snel mogelijk ter plekke aanwezig
te zijn en direct daar de pro-blemen op te lossen," vertelt Willemsen. Globaal denken - lokaal handelen - de klant centraal: die slogan dekt voor HANSA-FLEX de lading van haar missie. "Voor
HANSA-FLEX is klantnabijheid onderdeel van de verantwoordelijkheid voor perfecte hydraulische processen. Vandaar ons dichte netwerk van vestigingen en onze 24-uursdienst met servicemonteurs,"
aldus Willemsen. De machines, installaties en systemen van de klanten van HANSA-FLEX moeten draaien; veilig, betrouwbaar en 24 uur per dag. "Beschikbaarheid telt, stilstand kost geld," zo vat
Willemsen het samen. "Onze verantwoordelijkheid is verstrekkend. Zij veronderstelt bij elke medewerker de juiste vakkennis en een grote bereidheid tot presteren, ondernemend denken, teamspirit en
voortdurend (bij) leren."
"Het oordeel over Pantheon HRM is zeer positief, niet alleen van mij maar van al onze medewerkers."
- Dilian Willemsen, Personeelszaken - HANSA-FLEX
Pantheon HRM
Een organisatie die zó klant- en service-gericht is als HANSA-FLEX, vereist ook een speciaal soort medewerkers: flexi-bel, dienstbaar en met een hoge kwalite-itsstandaard. Deze bedrijfscultuur en
de specifieke manier van werken stelt ook hoge eisen aan de software-oplossing die gebruikt wordt voor Personeelszak-en en HRM. "Vandaar dat wij in 2013 kozen voor HRvan.nu. En tot op de dag van
vandaag zijn wij daar zeer tevreden over," benadrukt Willemsen.
Sinds 2013 gebruiken de 118 fulltime en parttime medewerkers van HAN-SA-FLEX Nederland de modules Verlof en Planning van Pantheon HRM. "Onze monteurs, maar ook onze binnendien-stmedewerkers hebben
onregelmatige diensten. De compensatie-uren die zij daarmee opbouwen, worden op een afwijkende manier berekend. Daarom is door HRvan.nu op ons verzoek een aanpassing gemaakt, zodat
dit op een andere manier wordt verwerkt en toege-past op onze verlofkaart. Zo is het mo-gelijk om gewone uren bij te boeken op de verlofkaart, maar ook compensa-tie-uren," vertelt
Willemsen.
"In het verleden gooiden we alle uren op een grote berg; daardoor was het overzicht verdwenen. Door deze aan-passing aan onze wensen is het overzicht nu weer terug en heeft iedereen - de afdeling
Personeelszaken, maar ook de medewerkers zelf - steeds een actueel overzicht," aldus Willemsen.
"Medewerkers kunnen ervoor kiezen om de compensatie-uren - die meetellen voor 150% - direct bij te schrijven op hun verlofkaart. Maar ze kunnen er ook voor kiezen om die compensatie-uren per maand
bij hun salaris te laten uitbetalen. Dat wordt vervolgens ook weer automatisch verwerkt bij de salarisadministratie," zegt Willemsen.
"Compensatie-uren automatisch verwerkt, op de verlofkaart en in de salarisadministratie."
- Dilian Willemsen, personeelszaken - HANSA-FLEX
Duidelijk en helder
"Het belangrijkste winstpunt is voor ons geweest de mogelijkheid om de compensatie-uren los te koppelen van de verlofuren, en de hele administratieve verwerking daaromheen, op de ver-lofkaart maar
ook richting de salarisadministratie," vertelt Willemsen. "Het is allemaal zo duidelijk en helder, dat we de helpdesk van Pantheon HRM eigenlijk nooit nodig hebben. Bij Pantheon hebben we
een vaste contactpersoon die we altijd kunnen bellen als we een vraag of probleem hebben."
"Bij Pantheon zijn ze altijd heel alert. Er wordt direct geschakeld. Of ze denken met je mee of ze kijken met je mee. Oplossingen worden heel snel geboden. Mijn totaaloordeel is echt heel
positief. Wij zijn zeer tevreden met Pantheon," besluit Willemsen met een grote glimlach.
Lees de volledige case