Klantverhaal Pantheon Hecht & Co

Klantverhaal

Pantheon ERP is het kloppende hart van onze organisatie

Een interview met eigenaar Sander Rijken 

een klant aan het woord

Over Hecht & Co

Hecht & Co begon zo’n 90 jaar geleden vanuit een woonhuis in Hilversum, maar is inmiddels uitgegroeid tot een professionele groothandel met een uitgebreid leveringsprogramma. Het assortiment bestaat uit producten voor beletteren en graveren, displays en winkelinrichting. Daarnaast worden materialen ook ingezet voor ondergronden van bedieningspanelen in bijvoorbeeld schepen of andere elektrotechnische installaties. Hecht & Co bedient hiermee een zeer brede doelgroep.

 

In deze case vertelt Sander Rijken, directeur van Hecht & Co, over het bedrijf en het gebruik van de bedrijfssoftware van Pantheon als een van de belangrijkste onderdelen van de organisatie.

Optimale klantbeleving

In de Nederlandse markt staan groothandelsbedrijven enorm onder druk. Mede door het internet verdwijnt de algemene functie van een groothandel en is men genoodzaakt om zich op bepaalde vlakken te onderscheiden. 

 

‘‘Wij onderscheiden ons door nog meer service te verlenen en vooral heel snel te leveren’’, legt Sander Rijken, directeur van Hecht, uit. ‘’Daarnaast zijn het voorraadbeheersysteem en de verbeteringen in onderlinge communicatie met distributie essentieel voor ons bedrijf om te kunnen blijven bestaan. We hebben recent een webshop ingericht waarin we een optimale klantbeleving kunnen bieden en klanten 24/7 kunnen bedienen.’’ 

Het is voor een groothandel als Hecht & Co van groot belang om het gehele assortiment van ongeveer 5000 producten bij de doelgroep helder in beeld te brengen.

 

"De ERP oplossing van Pantheon is eigenlijk het kloppende hart van onze organisatie."

- Sander Rijken, Hecht & Co BV

 

Volledig in de Cloud

De overstap naar een nieuw ERP pakket was voor Hecht dè manier om uitdagingen om te buigen naar groei. ‘’We moesten er op gegeven moment aan geloven, omdat onze toenmalige software verouderd was. Daarnaast zijn we geen groot bedrijf en werden we opgeslokt door onze eigen werkzaamheden. Door de administratieve lasten was het lastig om tijd vrij te maken voor de selectie van een ander softwaresysteem.’’ De noodzaak was echter groot en daarom besloot Hecht om volledig over te stappen naar de ERP software van Pantheon, in de Cloud. Hecht wordt hiermee voorzien van een functioneel volwaardig ERP pakket, maar op een laagdrempelige en gebruiksvriendelijke manier.

Toen we live gingen waren de eerste drie dagen af en toe lastig, maar daarna zijn wij er in gegroeid en inmiddels weten we niet beter, ’’ aldus Rijken.

De kracht van Pantheon ERP in de Cloud is het toepassen van een solide automatisering tegen relatief lage kosten. Daarnaast groeit de software met je mee. ‘’Langzamerhand zijn we steeds meer functionaliteiten van de software gaan gebruiken.

 

Verkoop, Inkoop en Financieel werken samen

‘’De software van Pantheon is door de jaren heen een onmisbaar fundament voor onze geld- en goederenstoom geworden. Hierdoor zijn wij in staat om met een relatief klein, maar zeer gedreven team heel veel te doen. Processen verlopen soepel en veel handmatig werk is compleet verdwenen. Met de onderdelen Inkoop, Verkoop en Financieel beheersen wij nu eenvoudig onze inkopen, voorraden en verkopen. Daarnaast besparen we een aanzienlijke hoeveelheid tijd met factureren. Met het Pantheon ERP systeem borgen wij het complete orderproces van A tot Z. Wanneer wij een verkooporder inschieten wordt er automatisch een reservering gemaakt op de voorraad. Het systeem geeft ons zelfs inzicht als een voorraadtekort dreigt. Pakbonnen worden automatisch gegenereerd en met één druk op de knop versturen wij de factuur naar onze klant. Pantheon heeft een sterke visie op bedrijfsprocessen bij handelsorganisaties waardoor het systeem standaard tal van workflows bevat, zodat bankzaken of aanvragen vrijwel volledig automatisch verlopen.’’

 

Optimaal voorraadbeheer

‘’We zijn een Ad Hoc bedrijf: wat vandaag besteld wordt gaat ook vandaag de deur uit. Onze bedrijfsdoelstelling is dan ook een zo goed mogelijke service verlenen. Om de servicegraad hoog te houden is het belangrijk om onze voorraad op peil te houden. Daarnaast hebben we kennis van onze artikelen nodig, zodat we onze voorraad kunnen aanpassen en incidentele orders kunnen opvangen. Ongeveer 20 procent van de artikelen genereren 80 procent van de omzet. De ERP software van Pantheon geeft ons inzicht in deze artikelen en zorgt voor een stabiele voorraad. Door te kijken naar onderlinge verhoudingen in het assortiment zijn wij dagelijks beter in staat bedrijfskeuzes te maken.’’

 

Magazijnoptimalisatie

Hecht & Co werkt met magazijnlocaties, waardoor elk artikel een eigen locatie heeft gekregen. ‘’Wij hebben het magazijn onder invloed van de ERP software anders ingericht. Voorheen konden nieuwe medewerkers producten vaak niet vinden, omdat zij geen ervaring hadden met onze producten. Toen zijn wij gebruik gaan maken van het magazijnbeheersysteem van Pantheon en was het vinden van de juiste producten, ook voor nieuwe medewerkers, geen enkel probleem meer. Ook dit verliep eigenlijk vlekkeloos en nu weten we niet beter.’’


Lees de volledige case

Hecht & Co B.V.

Interview met Sander Rijken, eigenaar 

Hecht & Co is een groothandel in Wormerveer die graveermaterialen, bewegwijzeringssystemen en sign- en displaysystemen levert. Al bijna 90 jaar bewijst het bedrijf marktleider te zijn met daarbij een uitstekende dienstverlening. 


Sector:
Graveermateriaal, bewegwijzersystemen en sign- en displaymaterialen

Bedrijfsomvang:
4 medewerkers

Klant van Pantheon sinds:
2005

Software:
ERP Online (light user), Magazijnbeheer, DMS en e-Commerce


Download de volledige case

Meer dan 400 klanten gebruiken Pantheon Bedrijfssoftware succesvol ter ondersteuning van hun dagelijkse werkzaamheden

Natuurlijk wil je graag weten wie er al met Pantheon Bedrijfssoftware werken. Het zegt tenslotte iets over onze dienstverlening. Onderstaand tref je een aantal klanten die graag hun verhaal delen.

 

Lees onze referentie verhalen

  • Over Table du Sud

    Table du Sud is een succesverhaal. Het bedrijf werd in 2014 opgericht door de broers Evert en Teun Antonissen. “Eind 2014 maakten we in de garage van onze ouders een bartafeltje voor eigen gebruik. Binnen een mum...

    Lees meer...
  • Het verhaal van Hendi

    Hendi is dé leverancier van apparatuur, keukengereedschap, bestek, serveer- en buffet artikelen voor de horeca. Sinds de oprichting in 1934 is Hendi uitgegroeid tot een internationale onderneming met vestigingen in...

    Lees meer...
  • Over Club Logistic Services

    CLS – Club Logistics Services – is een onderneming die gespecialiseerd is in het ondersteunen van automobielverenigingen (zoals in Nederland de ANWB) door heel Europa bij pechhulpverlening, specifiek op het gebied...

    Lees meer...
  • Het verhaal van GP Equipment

    GP Equipment BV, opgericht in 2007, is producent van uitrustingstukken voor grondverzetmachines. Vanaf het ontstaan streeft het bedrijf naar langdurige relaties en wordt de klant echt voorop gezet. Automatisering en het...

    Lees meer...

Klantverhaal Hecht & Co Pantheon Automatisering

Klantverhaal

"We hebben een hele goede relatie en zijn erg blij met de support afdeling. Je loopt af en toe tegen dingen aan en in bijna alle gevallen begrijpt men meteen wat wij bedoelen. Bij Pantheon werken ervaren mensen, dus dat werkt enorm prettig."

- Sander Rijken, Hecht & Co

Download het volledige klantverhaal

een greep uit onze klanten

  • hagro logo.png

  • bulthuis.png

  • wasco logo.png

  • logo volvo.png

  • alc warehousing logo.png

  • Jan zandbergen logo.png

Ontdek de voordelen

Meer weten over de voordelen voor jouw bedrijf?


Neem contact op