Klantverhaal

Pantheon HRM is uitermate geschikt voor afwijkende toeslagen

Een interview met Dilian Willemsem, personeelszaken HANSA-FLEX

een klant aan het woord

Over HANSA-FLEX

HANSA-FLEX is een grote internationale leverancier van hydraulische oplossingen en fluidtechniek. De Nederlandse organisatie van HANSA-FLEX bedient vanuit elf vestigingen, verspreid over het hele land, een veelheid aan klanten in o.a. bouw, industrie, agrarische sector en offshore/maritiem. 

In Nederland beschikt HANSA-FLEX, naast het hoofdkantoor in Elst, over 10 vestigingen verspreid door het land en over een landelijk netwerk van mobiele werkplaatsen.  In deze case vertelt Dilian Willemsen (Personeelszaken) over het bedrijf en het gebruik van Pantheon HRM van Pantheon als strategisch middel in de bedrijfsvoering van HANSA-FLEX  Nederland.

 

Globaal denken - lokaal handelen - de klant centraal

 
Dilian Willemsen: "Wij zijn echt puur gericht op de Nederlandse markt. Dat kunnen zijn: fabrieken, maar ook de bouwsector, de agrarische sector, en we bedienen ook de sec-tor maritiem en offshore. De tak Pneumatiek zijn we momenteel aan het verbreden."
"Overal waar techniek, en dan met name hydraulische techniek aan te pas komt, leveren wij onze producten en diensten. Zo dicht mogelijk bij onze klanten, vandaar onze vele vestigingen," aldus Willemsen. 
 
"HANSA-FLEX beschikt over een 24-uursdienst. Dat zijn onze service-monteurs. Op het moment dat een klant belt met een probleem, proberen onze monteurs zo snel mogelijk ter plekke aanwezig te zijn en direct daar de pro-blemen op te lossen," vertelt Willemsen. Globaal denken - lokaal handelen - de klant centraal: die slogan dekt voor HANSA-FLEX de lading van haar missie. "Voor HANSA-FLEX is klantnabijheid onderdeel van de verantwoordelijkheid voor perfecte hydraulische processen. Vandaar ons dichte netwerk van vestigingen en onze 24-uursdienst met servicemonteurs," aldus Willemsen. De machines, installaties en systemen van de klanten van HANSA-FLEX moeten draaien; veilig, betrouwbaar en 24 uur per dag. "Beschikbaarheid telt, stilstand kost geld," zo vat Willemsen het samen. "Onze verantwoordelijkheid is verstrekkend. Zij veronderstelt bij elke medewerker de juiste vakkennis en een grote bereidheid tot presteren, ondernemend denken, teamspirit en voortdurend (bij) leren."
 

"Het oordeel over Pantheon HRM is zeer positief, niet alleen van mij maar van al onze medewerkers."

- Dilian Willemsen, Personeelszaken - HANSA-FLEX

 

Pantheon HRM

Een organisatie die zó klant- en service-gericht is als HANSA-FLEX, vereist ook een speciaal soort medewerkers: flexi-bel, dienstbaar en met een hoge kwalite-itsstandaard. Deze bedrijfscultuur en de specifieke manier van werken stelt ook hoge eisen aan de software-oplossing die gebruikt wordt voor Personeelszak-en en HRM. "Vandaar dat wij in 2013 kozen voor HRvan.nu. En tot op de dag van vandaag zijn wij daar zeer tevreden over," benadrukt Willemsen.


Sinds 2013 gebruiken de 118 fulltime en parttime medewerkers van HAN-SA-FLEX Nederland de modules Verlof en Planning van Pantheon HRM. "Onze monteurs, maar ook onze binnendien-stmedewerkers hebben onregelmatige diensten. De compensatie-uren die zij daarmee opbouwen, worden op een afwijkende manier berekend. Daarom is door HRvan.nu op ons verzoek een aanpassing gemaakt,  zodat dit op een  andere manier wordt verwerkt en toege-past op onze verlofkaart. Zo is het mo-gelijk om gewone uren bij te boeken op de verlofkaart, maar ook compensa-tie-uren," vertelt Willemsen.

"In het verleden gooiden we alle uren op een grote berg; daardoor was het overzicht verdwenen. Door deze aan-passing aan onze wensen is het overzicht nu weer terug en heeft iedereen - de afdeling Personeelszaken, maar ook de medewerkers zelf - steeds een actueel overzicht," aldus Willemsen. 
"Medewerkers kunnen ervoor kiezen om de compensatie-uren - die meetellen voor 150% - direct bij te schrijven op hun verlofkaart. Maar ze kunnen er ook voor kiezen om die compensatie-uren per maand bij hun salaris te laten uitbetalen. Dat wordt vervolgens ook weer automatisch verwerkt bij de salarisadministratie," zegt Willemsen.
 

"Compensatie-uren automatisch verwerkt, op de verlofkaart en in de salarisadministratie."

- Dilian Willemsen, personeelszaken - HANSA-FLEX

 

Duidelijk en helder

"Het belangrijkste winstpunt is voor ons geweest de mogelijkheid om de compensatie-uren los te koppelen van de verlofuren, en de hele administratieve verwerking daaromheen, op de ver-lofkaart maar ook richting de salarisadministratie," vertelt Willemsen. "Het is allemaal zo duidelijk en helder, dat we de helpdesk van Pantheon HRM eigenlijk nooit nodig hebben. Bij  Pantheon hebben we een vaste contactpersoon die we altijd kunnen bellen als we een vraag of probleem hebben."

"Bij Pantheon zijn ze altijd heel alert. Er wordt direct geschakeld. Of ze denken met je mee of ze kijken met je mee. Oplossingen worden heel snel geboden. Mijn totaaloordeel is echt heel positief. Wij zijn zeer tevreden met Pantheon," besluit Willemsen met een grote glimlach.


Lees de volledige case

 

HANSA-FLEX 

Dilian Willemsen, Personeelszaken

HANSA-FLEX is een grote internationale leverancier van hydraulische oplossingen en fluidtechniek. 


Sector:
Productie / maakindustrie

Bedrijfsomvang:
118 medewerkers

Klant van Pantheon sinds:
2013

Software:
Pantheon HRM, Verlof en Planning


Download de volledige case

Meer dan 400 klanten gebruiken Pantheon Bedrijfssoftware succesvol ter ondersteuning van hun dagelijkse werkzaamheden

Natuurlijk wil je graag weten wie er al met Pantheon Bedrijfssoftware werken. Het zegt tenslotte iets over onze dienstverlening. Onderstaand tref je een aantal klanten die graag hun verhaal delen.

 

Lees onze referentie verhalen

  • Over Farmazorg

    De Dienstapotheek Nijmegen vormt een bijzonder onderdeel van Farmazorg Nijmegen. De Dienstapotheek gaat namelijk open op momenten dat ‘normale’ apotheken gesloten zijn: tijdens de avond-, nacht- en...

    Lees meer...
  • Over Groenendijk Onderwijsadministratie

    Groenendijk Onderwijsadministratie is een modern administratiekantoor met een rijke historie. Begonnen in de jaren ’60 als familiebedrijf met een klein team van toegewijde medewerkers is de onderneming uitgegroeid...

    Lees meer...
  • Over Table du Sud

    Table du Sud is een succesverhaal. Het bedrijf werd in 2014 opgericht door de broers Evert en Teun Antonissen. “Eind 2014 maakten we in de garage van onze ouders een bartafeltje voor eigen gebruik. Binnen een mum...

    Lees meer...

Klantverhaal

"Voor iedereen inzichtelijk wie op welke dag op welke plek aanwezig is."

- Dilian Willemsen, Personeelszaken 

Download het volledige klantverhaal

een greep uit onze klanten

  • hendi logo.jpg

  • farmazorg logo.png

  • ebusco logo.png

  • drukkerij de jong.png

  • tomra.png

  • table du sud logo.png

Persoonlijke demo

Benieuwd naar wat Pantheon HRM voor jouw organisatie kan betekenen?


Neem contact op